Wie zijn wij?
Met meer dan zestig scholen en twaalf schoolbesturen werken wij samen aan passend onderwijs voor ruim 15 duizend kinderen in de Duin- en Bollenstreek. Dat doen wij niet alleen. Met jeugdhulp, jeugdzorg, gemeenten en andere samenwerkingspartners vormen wij een netwerkorganisatie. Samen werken wij ernaartoe dat zoveel mogelijk kinderen in hun eigen dorp naar school kunnen gaan.
Vacature
Wij zoeken een vrolijke, ondersteunende en precieze collega!
Management-assistent (16-24 uur)
Het samenwerkingsverband werkt met 12 schoolbesturen samen aan passend en inclusief onderwijs.
Voor ons kleine en fijne team zoeken wij een managementassistent.
Je hoofdtaak is om de Commissie Toelaatbaarheid en de directeur-bestuurder te ondersteunen bij de afgifte van toelaatbaarheidsverklaringen voor gespecialiseerd onderwijs en arrangementen.
Belangrijk en zelfstandig werk, waarbij zorgvuldigheid telt! Je communiceert met scholen en met ouders om te zorgen dat dossiers volledig zijn en iedereen te informeren over de procedures.
Je bent handig met nieuwe systemen en maakt je die snel eigen. Je vindt het leuk om anderen hierin te begeleiden en te ondersteunen.
Naast deze werkzaamheden ben je algemeen inzetbaar binnen onze organisatie. Je verricht taken als: financiële administratie, organisatie van overleggen, verzorgen van communicatie en organisatie van bijeenkomsten.
Op onze website zie je waar we ons allemaal mee bezig houden: www.swv-db.nl.
Wij bieden flexibiliteit – een deel van de werkzaamheden vindt online plaats-, een mooi team betrokken collega’s en volop mogelijkheden om je verder te ontwikkelen.
Onze standplaats is Noordwijk, maar je zult ook regelmatig in de regio actief zijn. We bieden, afhankelijk van ervaring, een schaal 6 of 7 OOP, CAO PO.
Vanwege de schoolvakantie ontvangen we je sollicitatie graag per mail info@swv-db.nl, vanaf 1 september bekijken we de reacties en is eventueel telefonisch contact mogelijk: 0252-431575.
We hebben gesprekken gepland op 4 en 10 september.
Even voorstellen
De uitvoeringsorganisatie van ons samenwerkingsverband bestaat uit managementondersteuners, routebegeleiders, onderwijsspecialisten, leden van de toelaatbaarheidscommissie, beleidsadviseurs en de directeur-bestuurder.




Marleen van Vugt
Administratie TLC / managementondersteuner
Stuur mij een e-mail
0252 43 15 75
di, do









Ine Cordfunke
TLC


Schoolbesturen en samenwerkingsraad
De samenwerkingsraad bestaat uit alle schoolbesturen die zijn aangesloten in ons samenwerkingsverband.
Sophia Scholen Duin- en Bollenstreek
Eveline Driest
Voorzitter
Stichting Prof. Dr. Leo Kannerschool
Cees van Eeden
Vereniging voor Protestants Christelijk Basisonderwijs Rijnsburg
Rijk van Ommeren
Hermien van Steenbergen
Stichting De Noordwijkse School
Bob van Zanten
Arjan van de Watering
Stichting Jenaplanscholen Bollenstreek
Bob Langerak
Stichting Openbaar Basisonderwijs Duin- en Bollenstreek
Marco Brinkhuis
Marin van Wijnen
Vereniging voor Christelijk Basisonderwijs te Valkenburg
Robbert van Rietschoten
Iepe Roosjen
Stichting Openbaar Primair en Speciaal Onderwijs Leiden
Arjen van Genderen
Vijf gemeenten, negen (dorps)kernen
In de negen (dorps)kernen, verdeeld over 5 gemeentes, werken scholen steeds meer samen. Met elkaar en samenwerkingspartners in onder meer jeugdhulp zorgen zij ervoor dat kinderen in hun eigen omgeving opgroeien en naar school kunnen.
Klik op een kern om de pagina te bekijken.
Governance
Directeur-bestuurder mevrouw M. Jas is verantwoordelijk voor het beleid en de uitvoering daarvan en heeft ook de dagelijkse leiding over de uitvoeringsorganisatie van het samenwerkingsverband. De raad van toezicht houdt hier toezicht op en bestaat uit externe, onafhankelijke leden. Dit zijn dhr. M. Voerman (voorzitter), mevr. M. Ballieux en dhr. R. van Hienen. Wilt u rechtstreeks mailen aan de Raad van Toezicht? Dan kan dat via info@swv-db.nl.

Organogram

Ondersteuningsplanraad (OPR)
Medezeggenschap is geregeld via de ondersteuningsplanraad (OPR). In de OPR denken ouders en medewerkers mee over passend onderwijs. De OPR moet instemmen met het ondersteuningsplan en praat mee over alles wat speelt in het samenwerkingsverband. De OPR vergadert zo’n zes keer per jaar met de directeur-bestuurder.
Samenstelling OPR

Vergaderdata OPR
30-9-2024 | Reguliere vergadering
18-11-2024 | Reguliere vergadering
3-2-2025 | Reguliere vergadering
31-3-2025 | Reguliere vergadering
23-6-2025 |Reguliere vergadering
Medezeggenschapsraad
Omdat wij als samenwerkingsverband mensen in dienst hebben die werken voor onze uitvoeringsorganisatie, hebben wij ook een medezeggenschapsraad. In de raad adviseren twee medewerkers de directeur-bestuurder over personele zaken.
Op weg naar inclusief onderwijs
Ieder kind hoort bij een basisschool in zijn of haar dorp. Lees hoe we aan dat doel werken in ons online magazine! Hierin vind je de hoofdpunten uit ons ondersteuningsplan 2023-2027: Op weg naar inclusief onderwijs.